El passat 16 d’abril va arrencar el cicle Tramar la Metròpoli, que constarà de cinc sessions que s’aniran celebrant de manera deslocalitzada i que duraran fins a juliol de 2026. Durant aquests seminaris, i combinant l’anàlisi i treball col·lectiu, s’anirà construint una diagnosi compartida que ens permetrà definir les línies estratègiques en àmbits clau com les cures, l’alimentació, l’habitatge, l’energia, la sobirania tecnològica i la indústria. Tot plegat amb una mirada transversal feminista, antiracista i de treball digne.
El repte és majúscul, el total de l’AMB suposa un 42,4% de tota la població catalana (dada que s’amplia a tota la Regió Metropolitana s’amplia fins als 66,7%), en un espai geogràfic que no suposa ni un 10% de tot el territori de Catalunya.
Fa dècades que des de l’economia social i solidària construïm un model econòmic, social i polític basat en la democràcia econòmica i la justícia social i econòmica. Ara ens preguntem, quines estructures i estratègies ens calen per tramar una proposta que doni resposta a les necessitats de tota la metròpoli?
Calendari dels seminaris
- 1ra sessió. Com es resolen les necessitats a l’àrea metropolitana? Sessió d’obertura.
16 d’abril – 11h a 13h – Teatre la Colmena, Santa Coloma de Gramenet. - 2na sessió. Cures i a alimentació: qui sosté la vida i en quines condicions? Sessions simultànies de treball i anàlisi.
30 d’abril – 11h a 14h – L’Hospitalet de Llobregat (L’Harmonia)
- 3ra sessió. Indústria, producció i tecnologia: què es produeix i per a qui? Sessions simultànies de treball i anàlisi.
21 de maig – 11h a 14h – Sant Feliu de Llobregat.
- 4ta sessió. Energia i habitatge: com es garanteix l’accés als béns essencials?. Sessions simultànies de treball i anàlisi.
11 de juny, 11h a 14h – Cornellà de Llobregat.
- 5ta sessió. Tancament: cap a una àrea metropolitana al servei de les necessitats col·lectives.
9 de juliol, 11 a 14h – Bloc 4, Barcelona.
Els seminaris volen esdevenir un espai de trobada, pensament i articulació per al conjunt d’agents territorials de l’ESS (ateneus cooperatius, comunalitats urbanes, pols cooperatius, xarxes locals de la XES i altres iniciatives) així com per a totes aquelles persones i col·lectius interessats a construir alternatives econòmiques a escala metropolitana.
El cicle està organitzat a partir d’un procés d’intercooperació pels Ateneus Cooperatius Coòpolis, La Col·lectiva, Barcelonès Nord i Baix Llobregat, en el marc del Servei de Diagnosi del Bloc4.






